Tuesday, July 24, 2012

||Resepsi Fiza& Ariffin||01.07.12||Johor Bahru

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia
Pagi ni saya bersahur atau orang UTARA cakap ''makan suk'' macam itu lah bunyinya untuk hari yang ke4. Sebelum menunggu waktu subuh datang..Ini adalah majlis yang terakhir yang saya ambil sebelum bulan ramadhan tiba.Majlis ini berlangsung di Taman sinaran Kempas.Alhamdulillah semuanya baik-baik belaka..

Majlis akad nikah berlangsung hampir nak maghriblah..

Macam biasalah kan,sebelum akad nikah,nak kena sign macam nak buat loan lah.hehehe..Tapi jangan kita pulak fikir ini xperlu..Ini untuk rekod Jabatan Agama,maklumlah dah banyak penipuan zaman sekarang ni..

Fikir aper lah tu..hehehe..Sabar yerkk


Macam biasa,saya akan letak gambar tok kadi yang menikahkan fiza untuk kenangan.Hensem tok kadi ni masa muda..hehehe(ada jugak nak perli tu).. 

Solat sunat dilakukan selepas akad nikah..Alhamdulillah...


Memang sudah adat masa kini sang suami & isteri memberi cenderahati kepada pasangan masing-masing..
Tidak ketinggalan malam berinai..serba kuning gitu..hehehe..Romeo & Juliet

Hari yang dinanti telah tiba.'JANJI TERPATRI, CINTA SEJOLI...


Tol-Tol..heheehehe..memang adat org johor.Tapi laki dari luar johor jangan lak takut,perkara ni sudah biasa..Jadikan lah pemberian tol ni umpama sedekah sahaja..heheheh.ekh eleh(aku punya wife org perak ,ada tol gak) lalu PLUS..hehehe

Amboi dari jauh macam Van Damme..huhuhu..berseri muka pengantin laki...yang perempuan malu-malu lak.tapi serius memang secucuk mereka..hehehe..

Manis pengantin perempuan kita ni..Perjalanan majlis lancar,walaupun hari mendung..

Tak salah saya 'EL LYDIA BRIDAL" menyediakan banyak baju persalinan untuk pengantin..so kalau nak banyak tukar2 baju try survey butik dia..

Tidak semua pengantin kita suruh pose dia pandai pose,so saya sebagai cameraman takdelah nak marah-marah..akan buat terbaik pada anda semua..
Banner tersergam di hadapan khemah.

Tempat outdoor ini dibuat di Setia Tropika,JB.Waktu ni lepas hujan..Nyaris-nyaris pengantin nak cancelkan outdoor,saya pun berkeraslh nak gak buat..hehehehe..rugi tau..

Nasib baik adik pengantin bagi nak bergambar dengan basikal ni...sebenarnya  photographer mainkan peranan penting dalam membuat outdoor..tempat yang menarik bukan menjamin gambar yang cantik..hehehe..

Pada awalnya,pengantin lelaki macam malu-malu..Bila didesak suruh senyum akhirnya dia spoting..hehehe.thanks Ariffin...

thanks fiza and family sebab memilih saya dalam merakamkan hari indah anda..




No comments:

Post a Comment